00%
Loading

De 5 viktigaste sakerna för välmående på arbetsplatsen

De 5 viktigaste sakerna för välmående på arbetsplatsen
Våra anställdas välmående är otroligt viktigt och avgörande för att driva ett hälsosamt, produktivt och lönsamt företag. Här är de fem viktigaste sakerna som vi på Innovative Sales aktivt arbetar med för att främja välmåendet på arbetsplatsen:

1. God arbetsmiljö
En hälsosam och säker arbetsmiljö är A och O. Vi vill alltid erbjuda en varm och inbjudande arbetsplats med rymliga arbetsytor, loungeområden, ett trevligt lunchrum och kanske det viktigaste av allt – oändligt med kaffe!

2. Positiv och öppen kommunikation
En öppen och positiv kommunikation mellan arbetsgivare och anställda, samt anställda sinsemellan, är en viktig pelare för en sund arbetskultur. Vi uppmuntrar feedback, då det ökar medvetenheten kring eventuella förbättringsområden och sprider uppskattning om det som går bra.

3. Balans mellan arbete och privatliv
Vi alla fungerar olika i hur vi hanterar arbete och har olika metoder att återhämta oss på. Det är viktigt att uppmuntra och erbjuda möjlighet till balans mellan arbete och privatliv för de anställda, så att de kan utvecklas och ha kul inom båda delar.

4. Karriärmöjligheter
På Innovative Sales finns alltid möjlighet till en framgångsrik karriär. Vi anser att utveckling inom företaget är viktigt för arbetstagarens motivation och trivsel. Detta främjar vi genom bland annat internutbildningar, coaching och möjligheter att ta sig an nya ansvarsområden.

5. Stödjande ledarskap
En stödjande ledare som lyssnar på och stöttar sina kollegor är avgörande för trivsel och välmående på arbetsplatsen. Bra ledarskap ska uppmuntra de anställda att ta ansvar och initiativ. Det ska även skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Hos Innovative Sales får våra anställda stöd och coaching för att känna sig trygga och må bra på jobbet.